Recnik psihoterapije - rec HIPNOZA

A B C D E F G H I J K L LJ M N O P R S T U V Z
Hipnoza

Hipnoza(od grcke reci san) predstavlja tehniku kojom hipnotizer dovodi neku osobu u stanje izmenjene i bitno smanjene svesti. Ovo stanje odlikuje se pasivnoscu i pojacanom sugestibilnoscu hipnotisane osobe.U psihoterapiji,postupkom hipnoze pacijent biva doveden u stanje slicno snu, u kojem terapeut sugerise pacijentu da je kadar da se oslobodi izvesnih simptoma koje je osecao kao strane. Hipnoza prosiruje znanja o pacijentu i na one po pravilu traumatske,zaboravljene dozivljaje koji su doveli do oboljenja, a o kojima pacijent nista ne zna u svom svesnom stanju.Hipnoza omogucava terapeutu da takoreci direktno dospe do afekata i misli koji su po svojoj prirodi nesvesni.Hipnoza takodje omogucava terapeutu da zapovescu izdatom pacijentu u hipnotickom stanju, elegantno i bez mnogo muke ukloni izvesne mucne simptome (npr. nervozni kasalj,otezano disanje,strepnju,glavobolju...),a da pri tom ne mora da se upusta u dugotrajnu i mukotrpnu analizu formiranja simptoma.
Psihoterapija, Psiholog, Psihijatar, Psihologija, Psiholoska Ordinacija
psihoterapija, savetovanje, psihodijagnostika, psiho, psihoterapeut, psiholog, psihijatar, psihologija, korak, pomoc, nocno mokrenje, strah, depresija, napetost, razdrazljivost, nesanica, glavobolja, neodlucnost, osecanje manje vrednosti, zavisnost, droga, alkohol, pusenje, kockanje, konflikt, otezano varenje, probadanje, peckanje, bol, osecaj tezine i toplote u sirem predelu srca, lupanje srca, ubrzan puls, kolebljiv krvni pritisak, srcana neuroza, strah od smrti i infarkta, vrtoglavica, osecaj, psiholoska ordinacija, ordinacija